Στις 3 Μαρτίου του 2010 ο τότε υπουργός οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου ανακοινώνει τα νέα επαχθή μέτρα, ύψους 5,5 δισ. ευρώ. Τα μέτρα πρέπει να ψηφιστούν εντός δύο ημερών. Ενώ η
Ελλάδα παραληρεί στη δίνη της μνημονιακής πολιτικής, μια άλλη Ελλάδα παραμιλά για το μεγαλύτερο σκάνδαλο των τηλεοπτικών διασημοτήτων. Eίναι ένα κυριολεκτικά ροζ dvd με τη Τζούλια Αλεξανδράτου. Πωλείται προς 19,90 ευρώ στα περίπτερα, είναι αυστηρώς ακατάλληλο και σαρώνει στις πωλήσεις. Ο Δημήτρης Σειρηνάκης και η Τζούλια Αλεξανδράτου γίνονται τα πρόσωπα της ημέρας. Ακολουθεί μιντιακή φρενίτιδα. Η απροσδόκητη πορνοστάρ δίνει προκλητικές συνεντεύξεις και ο νεαρός παραγωγός θεωρείται από πολλούς ο πιο διεστραμμένος Έλληνας της εποχής. Κάποιοι φτάνουν στο σημείο να ισχυριστούν πως είναι δάκτυλος του ΠΑΣΟΚ και των Αμερικανών, με αποστολή τον αποπροσανατολισμό του λαού από τα μέτρα που θα κατακρεουργούσαν το μέλλον του. Το «Απαγορευμένο» της Τζούλιας γίνεται θρύλος, σχηματίζει ουρές στα περίπτερα και γράφει ή, μάλλον, αλλάζει την ιστορία της ελληνικής βιομηχανίας πορνό.
Το ραντεβού μας κλείνεται με μεγάλη δυσκολία και ενώ έχουν προηγηθεί δεκάδες τηλεφωνήματα. Ζητάω επίμονα από τον Δημήτρη Σειρηνάκη κάτι που δεν έχει ξαναγίνει: να υπάρχει πλήρης πρόσβαση στα γυρίσματα της «Sirina», πίσω από τις κουρτίνες, στην καθημερινότητα αυτής της ιδιότυπης βιομηχανίας. «Την Πέμπτη στη μία να είσαι με τον φωτογράφο μπροστά από την εκκλησία της Αγίας. Μαρίνας και θα έρθουν να σας παραλάβουν», δέχεται τελικά, με κοφτό τρόπο. Μία ακριβώς είμαστε στο καθορισμένο σημείο και μας παραλαμβάνει ένα τζιπ που οδηγεί ένας άνθρωπος της παραγωγής. Λίγη ώρα αργότερα έχουμε φτάσει σε ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο μετά τη Βουλιαγμένη. Στη μέση της τεράστιας οικοδομής με την απίστευτη θέα προς τη θάλασσα έχει στηθεί το συνεργείο του Δημήτρη Σειρηνάκη. Τα γυρίσματα θα ξεκινήσουν σε λίγη ώρα. Λίγα μέτρα πιο πέρα, ανάμεσα στα χαλάσματα και τα σκουπίδια, έχει στηθεί το μπουντουάρ των πρωταγωνιστών. Δύο κορίτσια καπνίζουν νευρικά φορώντας μόνο τα εσώρουχά τους και περιμένουν τη μακιγιέρ να πάρουνε σειρά. Καμιά δεκαπενταριά άτομα του συνεργείου και της παραγωγής πηγαινοέρχονται, μεταφέρουν πράγματα, στήνουν το σκηνικό, μετράνε και ρυθμίζουν τα φώτα. Η ατμόσφαιρα είναι χαλαρή ακόμα. Οι ηθοποιοί γελάνε μεταξύ τους και δοκιμάζουν εσώρουχα. Τα κορίτσια παίζουν με τα κινητά τους και ποζάρουν για τις φωτογραφίες. Συντονιστής, ο 35χρονος Κρητικός που μέχρι πριν από τέσσερα χρόνια ήταν εντελώς άγνωστος και πλέον είναι ο μοναδικός και πιο επιτυχημένος Έλληνας παραγωγός ερωτικών ταινιών.
Φωτο: Σπύρος Στάβερης / LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Φωτο: Σπύρος Στάβερης / LIFO
«Η ιδέα μού καρφώθηκε όταν, πιτσιρικάς ακόμη, άρχισα να βλέπω τις πρώτες πορνό ταινίες" μάς λέει ο Δημήτρης Σειρηνάκης στο μαύρο αυστηρό γραφείο του που έχει για φόντο μια αφίσα με το logo της Metro Goldwyn Mayer, το πρώτο dvd της Τζούλιας και τη φωτογραφία του παιδιού του. "Αναρωτιόμουν πάντα γιατί να μην υπάρχει στην Ελλάδα ανάλογηπαραγωγή και έτσι είπα πως θα το έκανα εγώ. Δεν ήταν όνειρο ζωής, ήταν καθαρά επιχειρηματικό σχέδιο. Ήμουν 23 ετών, είχα σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων, δούλευα σε πολυεθνική, γνώριζα πέντε πράγματα και το 'κανα. Είτε πουλήσεις τσόντες, είτε πουλήσεις τσίχλες, άμα είσαι επιχειρηματίας και το σκέφτεσαι επιχειρηματικά, θα βρεις τρόπο να το πουλήσεις. Όταν εδώ κυριαρχούσε ακόμα η βιντεοκασέτα, έβλεπα πως σύντομα θα ερχόταν η ώρα που το DVD, που έκανε θραύση στο εξωτερικό, θα ερχόταν και στην Ελλάδα – κάτι που κανείς δεν είχε προβλέψει πόσο γρήγορα και μαζικά θα γινόταν. Πήρα από 2-3 φίλους δανεικά, έφυγα για Παρίσι, πήγα σε αντιπροσωπείες και γύρισα έχοντας τα δικαιώματα που κανείς δεν είχε, για να ετοιμάσω το έδαφος. Δεν ξεκίνησα ως παραγωγός αλλά ως εισαγωγέας και διανομέας, και μάλιστα όχι μόνο ερωτικών ταινιών – απλώς αυτό είναι που πουλούσε και πουλάει περισσότερο. Η μεγάλη όμως έκρηξη έγινε με τις δικές μου παραγωγές. Από τη στιγμή που άρχιζε να μπαίνει δυνατά στο παιχνίδι το Ιnternet και το pay tv, το περίμενα ότι κανένας διανομέας του εξωτερικού δεν θα γινόταν διανομέας και στην Ελλάδα. Για να έχω δύναμη και να μπορώ να παίζω μπάλα στην αγορά, έπρεπε να γίνω παραγωγός ο ίδιος».
Η εταιρεία ξεκινά το 2000, αλλά η πρώτη ελληνική παραγωγή ταινίας γίνεται το 2007. Το «Μια παρθένα στα μπουζούκια» λανσάρεται ως το πρώτο ελληνικό πορνό νέου τύπου και η φήμη του διαδίδεται από στόμα σε στόμα. Εισπρακτικά κάνει μια εξαιρετική πρεμιέρα και το σήμα της Sirina αρχίζει να γίνεται γνωστό. Δέκα ταινίες θα γυριστούν ως την κυκλοφορία της ταινίας με την Τζούλια Αλεξανδράτου. Και άλλες 35 θα ακολουθήσουν, σύνολο 45, χωρίς να υπολογίσουμε τις 95 "ερασιτεχνικές", με ζευγάρια ιδιωτών. Τη μέρα που συναντιόμαστε, ο Δημήτρης Σειρηνάκης ετοιμάζεται να γυρίζει το 46ο πορνό του. Είναι η πρώτη φορά που αφήνει δημοσιογράφους να τον παρακολουθήσουν επί τω έργω. Αντί όμως για ένταση, εδώ επικρατεί ένα κλίμα εργασιακής ρουτίνας.
Φωτο: Σπύρος Στάβερης / LIFO
Φωτο: Σπύρος Στάβερης / LIFO
H ελληνική βιομηχανία του πορνό τα χρόνια της κρίσης: αυτό που θέλουν οι Έλληνες Σύμφωνα με το «Greek Porn Project», μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε πέρυσι στο πλαίσιο των διαλέξεων «Ζητήματα Επικοινωνίας», σε συνεργασία του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Επικοινωνίας και του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, προέκυψε ότι το κοινό των ταινιών πορνό είναι κυρίως άντρες (78%), που όμως δεν εμπίπτουν στην κατηγορία της «απαίδευτης μάζας», όπως ίσως θεωρείται, αλλά είναι μορφωμένοι. Η πλειονότητα ανέφερε πως παρακολουθεί ερωτικές ταινίες με σκοπό τη διέγερση και την αυτοϊκανοποίηση και ένα μικρό ποσοστό ομολόγησε πως καταφεύγει σε αυτήν τη συνήθεια όταν απλώς βαριέται. Οι άντρες και οι γυναίκες που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο δήλωσαν πως προτιμούν κυρίως το ετεροφυλοφιλικό σεξ, το ομοφυλοφιλικό μεταξύ γυναικών αλλά και το ομαδικό σεξ. Αν και στο παρελθόν τη μεγαλύτερη προσοχή κέρδιζε ο άντρας πρωταγωνιστής, πλέον οι γυναίκες έχουν γίνει το επίκεντρο της βιομηχανίας και των προτιμήσεων. Από την ίδια έρευνα προέκυψε πως τα σωματικά πρότυπα των γυναικών πορνοστάρ αλλάζουν σταδιακά, με τις προτιμήσεις να κλίνουν προς ολοένα πιο αδύνατα σώματα, και ολοένα πιο μεγάλο στήθος. Όπως ήταν αναμενόμενο, η έρευνα έδειξε πως το Ίντερνετ έχει προκαλέσει μεγάλο πλήγμα στη βιομηχανία, με τους λόγους να εξηγούνται στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Αθηνών από τον μοναδικό ίσως ειδικό και προσκεκλημένο της βραδιάς, Δημήτρη Σειρηνάκη.
Ο Σειρηνάκης σε νεαρή ηλικία
«Τα πάντα παίζουν. Αυτά όμως που πουλάνε πάντα περισσότερο είναι τα sex tapes των επωνύμων» αναφέρει ο Δημήτρης, καθώς επιμένω να μου χαρτογραφήσει τις προτιμήσεις των Ελλήνων. «Sex tape επωνύμου ήταν και της Τζούλιας. Δεν ήταν οργανωμένη παραγωγή, αλλά σκηνές με μια επώνυμη που κάνει σεξ, γυρισμένες όπως να 'ναι. Το ότι λανσαρίστηκε ως διαρροή είναι άλλη υπόθεση και είναι κάτι που δεν το έκανα εγώ. Και της Paris Hilton διαρροή είχε φανεί ότι ήτανε.Γιατί, νομίζεις ότι η Paris Hilton δεν πήρε λεφτά; Ενώ, ας πούμε, η Kardashian, που θεωρείται το πιο επιτυχημένο sex tape στην ιστορία, έβγαλε εκατομμύρια».
Έχεις συνειδητοποιήσει το αμόκ που συνέβη την ημέρα της κυκλοφορίας; Πώς το εξηγείς;
Εγώ αν το έχω συνειδητοποιήσει; Πιο πολύ από μένα δεν το έχει συνειδητοποιήσει κανείς. Για μένα ήταν κάτι απολύτως αναμενόμενο και είχα προετοιμαστεί γι' αυτό που θα ακολουθούσε. Ήταν μια έντονη περίοδος. Θυμάμαι και γελάω με όσα έλεγαν, πως είμαι αυτός που κλήθηκε να θολώσει με πορνό το μυαλό των Ελλήνων για να περάσει το Μνημόνιο. Ακολούθησε ένα κυνήγι μαγισσών, αλλά το είχα προβλέψει και ήμουν νόμιμος. Υπήρχε συμβόλαιο, τιμολόγιο, έγιναν όλα νομότυπα, κατατέθηκαν στην εφορία, πλήρωσα τον φόρο μου κανονικά, και το ΦΠΑ, τα πάντα.
Αισθάνθηκες εκείνη την περίοδο ότι σε κυνηγάνε χωρίς λόγο;
Εννοείται. Ενώ ήμουν ένας επιχειρηματίας που έκανε επιτυχία πλήρωνοντας νομοτύπως τα πάντα, με αντιμετώπισαν σαν παράνομο που βγάζει πειρατικά. Δεν εκβιάζω κανένα να παίξει, δεν εκβιάζω κανένα να το δει. Όποιος γουστάρει έρχεται, παίζει, πληρώνεται. Αυτό με πείραξε πιο πολύ απ' όλα και όχι τα κανάλια που, αν και δεν μίλησα ποτέ, έλεγαν τα δικά τους. Εγώ τα είχα φτιάξει όλα έτσι όπως έπρεπε και ήμουν μια χαρά. Αλλιώς δεν θα ήμουν τώρα εδώ, να σου μιλάω.
Το διαχειρίστηκε λάθος και η Αλεξανδράτου;
Για μένα, ναι, αλλά δεν φταίει το κορίτσι. Δεν πάω να την υποστηρίξω μετά από τόσα χρόνια, αλλά όταν έχει πέσει όλη η Ελλάδα πάνω σου, τρως τόση πίεση από εισαγγελείς, αστυνομίες, γκόμενους, φίλους, συμβουλάτορες, ό,τι και να 'σαι, θα το χάσεις λίγο.
Με το δεύτερο όμως dvd που ακολούθησε, με τη Ντούβλη, πέρασες από τη σχετική καλτίλα της Τζούλιας σε κάτι άλλο –ήταν σα να έκανες πλάκα.
Ε, ναι. Περίμεναν όλοι να μαζευτώ με το κυνήγι που γινόταν, κι εγώ έκανα πάλι επίθεση. Εκεί που νόμιζαν όλοι ότι έχω κολλήσει και λούφαξα, εμφάνισα αυτό. Επιχειρηματικά βγήκε και αυτή η κίνηση. Μπορεί να μην έγιναν τα ρεκόρ της Τζούλιας, αλλά η Ντούβλη σάρωσε στην επαρχία. Την Ντούβλη την είδαν όλοι πιο απενοχοποιημένα. Διότι, πρώτον, είχε περάσει το πρώτο σοκ και, δεύτερον, αντιμετωπίστηκε και ως κωμωδία.
Πώς είναι τα πράγματα τώρα; Έχουν αλλάξει πολύ;
Όχι. Το κυνηγητό δεν είναι τόσο, όσο παλιότερα, γιατί καταλάβανε πια ότι όλα είναι νομότυπα. Πριν, δεν ξέρανε τι γίνεται -ήταν μια πρωτοφανής επιχείρηση που δεν ήξερα πού να την κατατάξουν. Παράλληλα πιστεύω ότι ήταν κι ένα παιχνίδι εντυπώσεων κάποιων που έπρεπε να αποδείξουν πως κάνουν τη δουλειά τους. Η νοοτροπία, ειδικά του κόσμου, έχει αλλάξει πλέον πολύ, αν και πάντα θετικά με αντιμετώπιζαν.
Οι πωλήσεις ανεβαίνουν ή πέφτουν;
Οι πωλήσεις δεν ανεβαίνουν και δεν κατεβαίνουν ποτέ. Οι πωλήσεις ή, μάλλον, οι πελάτες αλλάζουν πάντα μέσο. Παλιά υπήρχε η βιντεοκασέτα, μετά το DVD, τώρα υπάρχει το Ίντερνετ, μετά θα υπάρχει κάτι άλλο που δεν το ξέρουμε ακόμα. Πάντα αλλάζει το μέσο που βλέπεις την πορνογραφία - από κει και πέρα, όποιος είναι έξυπνος επιχειρηματίας και προβλέψει σωστά, επιβιώνει. Όποιος δεν είναι, βγαίνει εκτός αγοράς. Ο Έλληνας, σαν Έλληνας, είναι πολύ ερωτικός λαός. Φαντάσου πως όταν έφερα το DVD, έκανε ίδιες ακριβώς πωλήσεις με τις αντίστοιχες αντιπροσωπείες στην Ιταλία, με 60 εκατομμύρια πληθυσμό. Και τώρα, αν κάνεις μια έρευνα και δεις πόσο πορνό βλέπουν οι Έλληνες, θα δεις ότι βλέπουν πολύ περισσότερο από έναν Ιταλό η έναν Γάλλο. Έχουμε πάνω από 70.000 επισκέπτες στο site μας κάθε μέρα.
Όλοι αυτοί πληρώνουν;
Δεν πληρώνουν όλοι, όχι. Κάποιοι μπαίνουν απλώς για χαζολόγημα. Δεν δίνουν πολλά λεφτά, όχι. Πρέπει όμως οι Έλληνες να μπούν στη λογική του ότι αν δεν δίνουν λεφτά για να δουν μια ελληνική παραγωγή, δεν θα υπάρχει ελληνική παραγωγή στο μέλλον. Δεν έχουμε παιδεία εμείς στην Ελλάδα, οι έξω έχουν. Έχουμε την απαίτηση να δούμε την πιο ωραία Ελληνίδα να παίζει σε μια ερωτική ταινία, αλλά να μην πληρώσουμε και επιπλέον να την ξεσκίζουμε στην κριτική.
Πώς προστατεύεις το υλικό σου από τα παράνομα κατεβάσματα; Πρέπει να ομολογήσω πως δεν βρήκα παρά μόνο μερικές σκηνές από τις δικές σου ταινίες στο Διαδίκτυο. Είναι πολύ δύσκολο.
Το θεωρώ κανονική κλεψιά. Δηλαδή, είναι σαν να μπαίνω εγώ σπίτι σου και να σου παίρνω τη δουλειά σου. Άν μπορούσα να φέρω τον κάθε Έλληνα μία μέρα σε ένα γύρισμα, να δει πώς γίνεται, θα πήγαινε σε ένα περίπτερο και θα έδινε τα λεφτά, μόνο και μόνο για τον κόπο που βλέπει εκεί μέσα. Το τι γίνεται είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που φαντάζεται ο κόσμος.
Ποιο είναι το επόμενο βήμα στην πορνογραφία τώρα; Τι διαισθάνεσαι; Πού θα πάει η δουλειά;
Ιντερνετ και pay tv. Τεχνολογικά, αυτό που βλέπω να κυριαρχεί άμεσα είναι το 4Κ. Στο εξωτερικό οι πρώτοι που κάνουν τς μεγαλύτερες επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες κινηματογράφησης είναι οι παραγωγοί πορνό.
Ποια συνταγή θεωρείται επιτυχημένη και αξεπέραστη για τα ελληνικά γούστα;
Μια ταινία καλογυρισμένη, με ωραίο σενάριο, με ωραίες γυναίκες, με έναν «καθηγητή» που είναι 55άρης και βγαίνει με μια κοπέλα από το κολέγιο που είναι 25... Ό,τι και να κάνεις, αυτό δεν ξεπερνιέται. Στην Ελλάδα πουλάει πολύ το σενάριο. Θέλουν το ψητό, αλλά να το έχεις ζεστάνει πρώτα. Εxtreme καταστάσεις υπάρχουν και παίζουν και τα εξειδικευμένα, αλλά μιλάμε για ένα 10%, με το οποίο αν ασχοληθείς σε μια τόσο μικρή αγορά, κινδυνεύεις να χάσεις το υπόλοιπο 90%.
Με το gay πορνό τι γίνεται; Εχεις κάνει απόπειρα;
Όχι. Θεωρείται μεγάλη αγορά, αλλά στην τελική δεν είναι. Τουλάχιστον φανερά, όπως θέλω εγώ να δουλεύω. Μπορεί να βγάλεις gay ταινίες στα περίπτερα και να θέλει να τις δει όλη η Ελλάδα, αλλά δεν θα πάει να τις πάρει κανείς, γιατί ντρέπονται να πάνε στα περίπτερα να τις ζητήσουν. Άρα, εκ του αποτελέσματος, δεν ενδείκνυται επιχειρηματικά
Οι Έλληνες πορνοστάρ, οι φήμες, το ΑΙDS και η πραγματικότητα των γυρισμάτων Η ιδέα τού να βρεθείς τόσο κοντά σε γυρίσματα ερωτικής ταινίας θα μπορούσε να είναι φαντασίωση για την οποία κάποιοι θα πλήρωναν. Η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Εδώ τα πάντα γίνονται επαγγελματικά, οι κινήσεις, οι λήψεις, οι χρόνοι, όλα είναι προγραμματισμένα και αν κάτι δεν λειτουργήσει, αυτό αυτομάτως σημαίνει χαμένο χρήμα. Ο Δημήτρης Σειρηνάκης βρίσκεται πίσω από κάθε λεπτομέρεια και πάνω από κάθε σκηνή. Πέρα από τη σκηνοθεσία, έχει αναλάβει να κρατά τη μηχανή καλοκουρδισμένη ώστε τα πάντα να γίνονται όπως πρέπει και στην ώρα τους. Απαιτεί να είναι οι πάντες διακριτικοί την ώρα των γυρισμάτων. «Aν κάτι δεν πάει καλά, αν ένας άντρας πρωταγωνιστής μπλοκάρει και δεν μπορέσει να λειτουργήσει, τότε μπορεί να χαθεί όλη η μέρα, να πληρωθούν τα συνεργεία και οι ηθοποιοί χωρίς να έχει γίνει η δουλειά και να διπλασιαστεί το κόστος. Με τους άντρες ειδικά δεν γίνεται να το ρισκάρεις, γιατί το κομμάτι τους είναι και το πιο απαιτητικό. Η δουλειά τους είναι η πιο δύσκολη». Τον ρωτάω αν ισχύουν οι θρύλοι για τα χιλιάδες βιογραφικά που καταφτάνουν στα γραφεία του λόγω κρίσης και τους wannabe πορνοστάρ που συνωστίζονται για κάστινγκ -είναι αστικοί θρύλοι ή έξυπνο μάρκετινγκ της Sirina; «Στη δική μας δουλειά παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο η συμπεριφορά και ο χαρακτήρας. Ωραίο κώλο βρίσκεις, ωραίο χαρακτήρα δεν βρίσκεις. Γιατί εάν η άλλη με στήσει στο γύρισμα ή τσακωθεί με τη μακιγιέζ ή μιλήσει άσχημα στο παιδί που κάνουν σεξ, για μένα είναι χαμένο χρήμα και με προσβάλλει». Τα θρυλικά κάστινγκ της Sirina, πάντως, είναι όντως δημοφιλή, αλλά, όπως μου αποκαλύπτει, σπάνια είναι επιτυχημένα. Οι γεμάτοι αυτοπεποίθηση άντρες που εμφανίζονται σίγουροι για τον εαυτό τους, στρεσάρονται, μπλοκάρουν και τελικά αδυνατούν να αποδώσουν όταν έρχεται η ώρα της δοκιμής. Τα βιογραφικά είναι επίσης πάρα πολλά, με την πλειονότητα των υποψηφίων να είναι πάλι άντρες. Ωστόσο, μου διηγείται ιστορίες με γυναίκες κάθε ηλικίας και ζευγάρια που θέλησαν να δοκιμαστούν στο είδος. «Αρκετοί το κάνουν για την εμπειρία. Τα χρήματα είναι κίνητρο, αλλά μη φανταστείς πως η κρίση και η ανεργία έχουν σπρώξει κόσμο στο ενδεχόμενο καριέρας στο πορνό. Έρχονται άνθρωποι από τελείως άσχετες δουλειές. Αναλογικά, οι γυναίκες που εργάζονται σε γραφεία ή έχουν μια πρωινή δουλειά είναι περισσότερες από τα showgirls που έχουν ζητήσει δοκιμαστικά. Έχουν έρθει μέχρι και δασκάλες σχολείου που ζητούσαν να συμμετάσχουν σε ερασιτεχνικό γύρισμα. Πάντως, δεν κάνω πλέον συχνά δοκιμαστικά. Δεν αποδίδουν και η πείρα μου μού έχει δείξει πως για να βρεις δύο ταλέντα, πρέπει να δοκιμάσεις εκατό, κάτι που είναι πολύ μεγάλη ταλαιπωρία».
O Δημήτρης ΧΧΧ είναι στην ομάδα της Sirina από την πρώτη της ταινία, μέχρι σήμερα. Αυτή είναι η τελευταία του ταινία. Δύο μέρες μετά το γύρισμα θα φύγει για το Λονδίνο όπου και θα ασχοληθεί με την δική του εταιρεία και το real estate. Ο Δημήτρης έχει στο βιογραφικό του πάνω από 1000 σκηνές ερωτικές μέσα σε 12 χρόνια. "Έχω βγάλει λεφτά και το έχω διασκεδάσει, αλλά δεν γίνεται να γεράσω και να κάνω ταινίες. Πρέπει να φεύγεις όταν σου χτυπήσουν τα καμπανάκια." Στο πλευρό του είναι η 22χρονη Μαρία που περιμένει από τον Δημήτητρη να βγάλει το πρόγραμμα της μέρας. Φωτο: Σπύρος Στάβερης / LIFO
Η Ίνα μεγάλωσε και ζει στο Περιστέρι. Πρώτη της ταινίας ήταν το "'Οργια στο ΚΤΕΠ", Είναι ζευγάρι εδώ και μερικά χρόνια με τον Τεό και θεωρείται μια από τις πιο εμπορικές πρωταγωνίστριες της Sirina.. Φωτ.: Σπύρος Στάβερης / LIFO
Ο Τεό είναι 28 χρονών. Ήρθε από την Βουλγαρία στην Ελλάδα πριν 12 χρόνια.Εργάζεται στο χώρο εδώ και πέντε χρόνια. Συνολικά έχει παίξει σε 19 έργα. Τα βράδια εργάζεται σε live sex show σε νυχτερινό κλαμπ της Αθήνας. Είναι ζευγάρι εδώ και πολλά χρόνια με την Ίνα με την οποία συμπρωταγωνιστεί σε πολλές σκηνές. Φωτο: Σπύρος Στάβερης / LIFΟ
Η Χρύσα, 22, είναι η πιο πρόσφατη πρωταγωνίστρια της SIRINA. Ξεκίνησε ως χορεύτρια σε κλαμπ... Φωτο: Σπύρος Στάβερης / LIFO
Φωτο: Σπύρος Στάβερης / LIFO
Η Σάνυ, 25, είναι από την Ουγγαρία. Είναι στην δουλειά από το 2012. Την ρωτάω αν το κάνει για τα λεφτά και είναι κατηγορηματική: "Aν δεν μου άρεσε, δεν θα το έκανα μόνο για τα λεφτά. Δεν γίνεται. Το βράδυ δουλεύω σαν χορεύτρια σε live show και εκεί μου είναι ακόμη πιο δύσκολο. Το μόνο που με ζορίζει στις ταινίες είναι όταν μου ζητάνε να μιλήσω πρόστυχα και να βρίσω. Δεν μου βγαίνει." Φωτο: Σπύρος Στάβερης / LIFO
Η πρώτη σκηνή έχει μόλις αρχίσει. Στο προαύλιο του ξενοδοχείου βρίσκεται το τζιπ με το οποίο ήρθαμε. Στην καρότσα του εξελίσσεται η συνεύρεση μεταξύ Τεό, Σάνης και Ίνας. Κυριολεκτικά πάνω από τα κεφάλια τους, σε απόσταση αναπνοής, βρίσκονται πέντε άτομα του συνεργείου και ο Δημήτρης Σειρηνάκης. Έχει δοθεί εντολή να μην ακουστεί το παραμικρό και να μπουν στο αθόρυβο όλα τα κινητά. Λίγα μέτρα πιο πέρα, στο τέλος του χωματόδρομου που οδηγεί στο σημείο του γυρίσματος, υπάρχει ένας άνθρωπος της παραγωγής για να διώχνει τους άσχετους που μπορεί ανυποψίαστοι να φτάσουν ως εδώ. Πίσω από τις κάμερες βρίσκεται η μακιγιέζ, που στα διαλείμματα διορθώνει τα σημάδια από τον ιδρώτα και τα μαλλιά των κοριτσιών. Μισή ώρα πριν αρχίσουν τα γυρίσματα οι πρωταγωνιστές έχουν γδυθεί και περιφέρονται όρθιοι -απαγορεύεται να καθίσουν σε καρέκλες που δεν είναι μαλακές ή σε σκληρές επιφάνειες που αφήνουν σημάδια. Ο χειρότερος αισθητικός εφιάλτης της μακιγιέζ και του κινηματογραφιστή είναι τα σημάδια από τα λάστιχα των εσωρούχων στο δέρμα των γυναικών. Ο Τεό καλείται να διατηρήσει τη στύση του για πάνω από μία ώρα, όσο περίπου διαρκεί το γύρισμα της σκηνής. Λίγο πριν πατηθεί το record, τον παρακολουθούσαμε να προσπαθεί να ερεθιστεί παραμένοντας συγκεντρωμένος. Δεν παίρνει φαρμακευτική βοήθεια, μας εξηγεί- το παν είναι θέμα «προπόνησης» και ταλέντου. Το ίδιο επιβεβαιώνει και ο Δημήτρης, ο οποίος επιμένει πως η ζωή των πορνοστάρ θυμίζει πολύ εκείνη των αθλητών. Οι άντρες δεν γίνεται να χρησιμοποιούν Cialis ή Viagra, γιατί οι παρενέργειες μπορεί να καταστρέψουν το γύρισμα κι επίσης ο πρωταγωνιστής να χάσει τον έλεγχο της κορύφωσης, η οποία ακολουθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Όταν η σκηνή ολοκληρωθεί, τυλίγονται σε μπουρνούζια κι επιστρέφουν στα αυτοσχέδια καμαρίνια, κάνοντας επιδρομή στα μπισκότα, στα νερά και τις μπανάνες που είναι στοιβαγμένα πάνω στο βανάκι της παραγωγής. Καθώς δίπλα μας έχει αρχίσει η επόμενη σκηνή, συνειδητοποιώ πως, όπως και προηγουμένως, κανείς από τους άντρες δεν φορά προφυλακτικό. «Ποτέ δεν χρησιμοποιούμε προφυλακτικό στα γυρίσματα. Δεν πουλάει το πορνό με το προφυλακτικό. Επίσης, στην Ελλάδα δεν υπάρχει νομοθεσία που να το επιβάλει. Ούτε καν οι εξετάσεις δεν επιβάλλονται. Ωστόσο, όλοι όσοι θα παίξουν σε ταινία, θα πρέπει να περάσουν εξέταση από τον δικό μας γιατρό, ο οποίος εξασφαλίζει πως είναι καθαροί από AIDS και αφροδίσια. Οι εξετάσεις γίνονται πολύ πιο συχνά απ' ό,τι νομίζεις και σε αυτό είμαστε αυστηροί. Να ξέρεις, πάντως, πως οι επαγγελματίες είναι εκείνοι που φοβούνται περισσότερο και δεν θα γυρίσουν καμία σκηνή, αν δεν έχουν εξασφαλίσει υγειονομική σιγουριά».
Eίναι σχεδόν τέσσερις το απόγευμα και μετά από περίπου 3 ώρες γυρισμάτων απομένει η σκηνή στην παραλία, κάτω από το ξενοδοχείο. Η μεγαλύτερη δυσκολία δεν έγκειται στην τοποθεσία, αλλά στο φως. Αν το γύρισμα δεν ολοκληρωθεί πριν νυχτώσει, τότε θα πρέπει να συνεχιστεί την επόμενη μέρα. Η Χρύσα κατεβαίνει στην παραλία συνοδευόμενη από έναν άντρα της παραγωγής. Η σκηνή θα γίνει λίγο πιο βιαστικά από το κανονισμένο. Το κρύο τσιμπάει και οι σκηνές με τον Δημήτρη θα πρέπει να γίνουν υπό δύσκολες συνθήκες.
Την επόμενη μέρα, στα γραφεία της Sirina στα νότια προάστια, θα μας υποδεχτεί η Κατερίνα. Δεν είναι η γραμματέας-φαντασίωση του Έλληνα πορνοπαραγωγού. Δεν είναι ξανθιά με σιλικονάτο στήθος και προκλητικό μίνι αλλά ένα όμορφο, ευγενικό, κανονικό κορίτσι, που μας συνοδεύει στο γραφείο του Δημήτρη κι επιστρέφει στην χαρτούρα του γραφείου και την οθόνη του υπολογιστή. Εδώ γίνεται η περισσότερη και ουσιαστικότερη δουλειά, που θα εξασφαλίσει την ποιότητα του προϊόντος. Στο ψηφιακό ατελιέ βρίσκονται δύο συνεργάτες της Sirina που δουλεύουν ανάμεσα σε στοίβες DVD και αφίσες. «Το περίμενα πιο glamorous» του λέω.«Εδώ δουλεύουμε και η δουλειά δεν είναι εύκολη. Με δυσκολεύει πολύ η χώρα όπου βρίσκομαι. Άμα ήμουν Αμερική τώρα... Εσύ βλέπεις ένα αποτέλεσμα και κριτικάρεις. Δεν έχει σκεφτεί ότι υπάρχουν 10-15 Ελληνίδες που το κάνουν, ενώ στην Αμερική θα είχα 25.000 πορνοστάρ για να επιλέξω». Είναι φιλικές οι σχέσεις σας με τους πορνοσταρ; "Ναι, με όλους. Και όποιος δεν είναι φιλικός κι ευγενικός, έχει φύγει. Το καλό με τη δουλειά μου είναι ότι όλο αυτόν τον κόσμο στην Ελλάδα, τον δικό μας, τον έχω φτιάξει μόνος μου. Άρα, τον έχω φτιάξει στα μέτρα μου. Δεν είμαι από τους ανθρώπους που τα θεωρώ και τα θέλω όλα χύμα." Θα 'θελες να μην παίζεις μόνος; να 'χεις ανταγωνισμό; "Παντού χωράει κι άλλος παίχτης. Απλώς, μόνο ζημιά θα μπορούσε να κάνει. Και στον εαυτό του. Κατάλαβες πώς το λέω: οι ισορροπίες είναι πολύ δύσκολες σε αυτό το επάγγελμα. Αν δεν προσέξεις, μπορεί να βρεθείς φυλακή από μια απερισκεψία ή έλλειψη επαγγελματισμού." Σου αρέσει η καλή ζωή; "Σε ποιον δεν αρέσει... Δεν είμαι των μπουζουκιών και του γλεντιού. Με τα ταξίδια έχω έρωτα -και με τα αυτοκίνητα. Έχεις σκοπό να κάνεις πάλι κάτι που θ' αφήσει την Ελλάδα με το στόμα ανοιχτό ή ηρέμησες πια; Εξαρτάται τι σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό; Έχω το ΟΤΕ TV και το Σειρήνα TV, που, πίστεψέ με, είναι εξαιρετικά πρότζεκτ. Το να βγάλω μια γνωστή τώρα και να της πληρώσω ποσό διπλασιο από αυτό που θα εισπράξω για να πούνε «κοίτα πάλι ο Σειρηνάκης τι έκανε» δεν με ενδιαφέρει. Δεν είναι business plan αυτό. Βέβαια, μπορεί να έχω κάτι και να μην το λέω ή να προκύψει την άλλη εβδομάδα και, ξαφνικά, ώσπου να βγει η συνέντευξη, να διαψευστώ μόνος μου."
Η Sirina με μια ματιά
- Η Sirina Entertainment δραστηριοποιείται στο διαδίκτυο και με δικό της κανάλι κωδικοποιημένου HD περιεχομένου κατά τα πρότυπα ξένων καναλιών στο adult pack του ΟΤΕ TV.
- Παράλληλα κυκλοφορεί περιοδικά και εβδομαδιαία εφημερίδα που περιλαμβάνει στα ένθετά της ερωτικές ταινίες.
- Οι δικές της παραγωγές στα δέκα χρόνια ζωής της είναι 45 ολοκληρωμένες ερωτικές ταινίες και περίπου 95 "ερασιτεχνικές".
- Οι πωλήσεις των εντύπων γίνονται αποκλειστικά από περίπτερα, με την επαρχία να καταναλώνει το 60% της κυκλοφορίας και το υπόλοιπο 40% να εξαντλείται στην Αθήνα.
- Οι καθημερινοί επισκέπτες της ηλεκτρονικής έκδοσης είναι κατά μέσο όρο 70.000 και οι συνδρομητές κατά 80% άντρες.
- Η ακριβότερη παραγωγή της Sirina είναι η "Αποπλάνηση στην Σαντορίνη" με συνολικό κόστος που ξεπέρασε τα 150.000 ευρώ, διάρκεια γυρισμάτων μιας εβδομάδας και πρωταγωνίστρια την Μαριάννα Ντούβλη και την διάσημη πορνοστάρ ουγγρικής καταγωγής Aleska Diamond.
- Η αμοιβή της Diamond για κάθε σκηνή ήταν 700 ευρώ.
- Η ταινία είναι φέτος υποψήφια στα διεθνή αμερικανικά βραβεία της AVN(Adult Movie Awards) και διαγωνίζεται στην κατηγορία Best Foreign Non-Feature ανάμεσά σε παραγωγές από εταιρείες κολοσσούς όπως η Marc Dorcel/Wicked, η Vivid και η Brazzers.
- Ο Δημήτρης Σειρηνάκης είναι αποκλειστικός κάτοχος δικαιωμάτων και διανομέας έξι ξένων κινηματογραφικών εταιριών με κορυφαίες την Harmony και την Μarc Dorcel.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου